PRISER
Alla priser i webshoppen visas inkl. moms
FRAKTKOSTNAD
Fraktkostnad per beställning är 69 kr inkl. moms för alla leveranser inom Sverige! För DHL Hemleverans är priset 299 kr inkl. moms. DHL Företagspaket 79 kr inkl moms.
BETALNINGSALTERNATIV/FAKTURAINFORMATION
Vi använder oss av Klarna för både privatpersoner och företag. Det går även bra att välja att betala antingen via med kort men även Swish går bra.
Det går även bra att betala via faktura på 20 dagar. Det tillkommer då 49 kr i fakturaavgift. Vid eventuell påminnelse efter 20 dagar så tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr.
BESTÄLLNINGSINFORMATION
När du i kassan genomfört din beställning så skickas en orderbekräftelse ut till den av er angiven e-postadress.
I e-postmeddelandet finns all information gällande er beställning så som, fakturaadress, leveransadress, beställda produkter samt pris.
Om något är felaktigt så kontakta oss omedelbart via e-post [email protected]
LEVERANSVILLKOR/FRAKTINFORMATION
Emballagekostnad för pall och pallkragar tillkommer i de fall där detta typ av emballage krävs för att upprätthålla en säker transport av godset för oss, transportören och er som mottagare. Priser är inkl. moms.
Vi försöker alltid leverera våra produkter så snabbt som möjligt, vanligtvis inom 5-8 arbetsdagar. Leverans när vi lämnat varor till DHL brukar vara 1-2 dagar. För icke lagervaror eller tryckta produkter, se respektive produkt för leveranstid. Vi återkopplar alltid till dig som kund om leveranstid skiljer sig mot det som framgår på hemsidan.
Vi skickar beställningar med DHL till Service point eller till företag med DHL företagspaket.
Godset måste omgående kontrolleras vid mottagandet och eventuella emballage-skador måste noteras av chauffören innan påskrift/vid leverans. Kontakta oss omgående på [email protected] och bifoga bilder på emballage samt på godsskada så hjälper vi dig. Skador skall anmälas till oss inom 24 timmar efter mottagande.
Ej utlösta paket:
Om ett paket inte hämtas ut debiterar vi våra faktiska kostnader för frakt tur/retur och hantering. Outlösta paket innebär inte att ångerrätten utövats. Vill du avbryta en beställning innan leverans – kontakta oss först så hjälper vi dig.
Frakt ink. telefonavisering:
Då du vet med dig att du inte är på plats vissa tider/dagar så finns alternativet att välja Frakt ink. telefonavisering så kan du bestämma leveranstid med DHL. På så sätt undviker du att bli fakturerad för bomkörning enligt ”Ej utlösta paket” ovan.
Terminalhyra:
Från och med dag 4 efter avisering tar DHL ut en terminalhyra för gods som ligger avvaktande på s.k. lagerhyra, för utkörning senare än de 3 fria arbetsdagarna som DHL erbjuder. Detta framgår i SMS- och mailutskick vid val av Teleavisering för gods som ligger på terminal och denna kostnad baseras på fraktdragande vikt på sändningen.
GARANTI
1 års funktions-garanti gäller på alla varor. Undantaget produkter med tryck samt förbrukningsmaterial.
Vandalisering eller onormalt användande omfattas ej av garantin. Chillen AB är inte ansvarigt för indirekta kostnader, förluster eller skador.
Ångerrätt (konsument)
Du har 14 dagars ångerrätt från dagen efter att du mottagit varan. Ångerrätten gäller inte specialtillverkade varor som produceras enligt dina anvisningar eller med tydlig personlig prägel. Om du ångrar köpet ersätter vi varans pris samt standardfrakten utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar från ditt meddelande om ångrat köp. Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi fått tillbaka varan eller bevis på att den sänts tillbaka spårbart. Om du hanterat varan mer än nödvändigt kan avdrag göras för värdeminskning. Returfrakten bekostas av dig om detta informerats före köp.
Kontakta oss på [email protected] för returadress och instruktioner.
Återbetalning
Så snart vi mottagit din önskan om att använda ångerrätten och vi fått tillbaka varan eller ett bevis på att varan skickats spårbart, återbetalar vi inom 14 dagar tillbaka dina pengar inkl eventuella avgifter. Hör av dig till oss så hjälper vi självklart till med dina frågor.
Avbeställning
Eventuell avbeställning av din order är genomförbart så länge som din order inte blivit behandlad och verkställd. Verkställande av order sker när faktura och frakthandlingar skapats. Avbeställning är alltså inte genomförbart när orden är verkställd. Du är då som kund skyldig att ta emot paketet. Vid specialbeställningar av ”icke lagervara” anpassade efter kundens behov är avbeställning inte möjligt på grund av att vi själva gjort eller beställt särskilt från leverantör.
Reklamation
Privatpersoner har enligt konsumentköplagen 3 (3) års reklamationsrätt oavsett vilken garantitid som gäller på en vara. Reklamation skall göras inom skälig tid från det att felet upptäckts. Det är vid reklamation efter garantitidens utgång köparen som skall påvisa att fel man anmärker på fanns redan vid leveranstillfället. Varan skall vara i oskadat skick, samt i original emballage. Kontakta alltid oss innan en reklamerad vara sänds i retur. Endast godkända reklamationer får sändas i retur. Spara kvittot för uppvisning.
ALLMÄNNA SKÖTSELRÅD
Innan montering så kontrollera att varan ej är skadad eller har andra brister som kan påverka hållbarheten och funktionen.
Varje månad skall man kontrollera skruvar och beslag och vid behov efterdra dessa. Kontrollera även vid dessa tillfällen hela enheten så yttre omständigheter inte påverkat funktionen och hållbarheten.
Adress för returer:
Chillen AB
Lustigkullevägen 78
591 45 Motala
Tel: 0736725978
Mail: [email protected]
För företag gäller köplagen.
För beställningsvaror, specialtillverkade produkter, lackade produkter eller på annat sätt framtagna ”On-demand-produkter” som kräver specifik förädling eller som levereras direkt från fabrik finns ingen returmöjlighet efter utfört köp.
Vid överenskommen retur debiteras kostnaden för den faktiska utfrakten av oss. För företag tillkommer en returhanteringskostnad fn. 25% av ordervärdet.